פרסום מקורי ותגובות – לתגובתכם אשמח!
י"א באדר יומא דאילת הווה עובדה ודלא מיספד
א.
מאי עובדה, שפעם אחת היו שרי ישראל ושרי ישמעאל נוצחים זה בזה ברודוס באיי הים. אלו דורשים מקרא לעצמן ואלו דורשים מקרא לעצמן. ישמעאל דורשין מקרא שכת' כי ארץ הנגב נתתני, וישראל דורשים מקרא שכת' לא יהל שם ערבי ורעים לא ירבצו שם, וכל אחד מבקש לו כל הנגב לעצמו. מה עשו ישראל, באו אצל גדוד י"ג שלגולני ואצל פל' מח' שלחטיבת הנגב שהיו שם, אמרו לפניהם, מי יעלה לנו אל אילת בתחילה להלחם עליה. מיד יצאו בהולים מלפני המלכות. גולנצ'יקין שבהן היו מהלכין בדרך הערבה ים סוף ופלמ"חניקין שבהן היו מהלכים בדרך האתרים מקדש ברנע אצל הרים שתחת מדבר סיני.
ב.
כיון שהגיעו גולנצ'יקין אצל יטבתה מצאו שם עינות מים, שנא' יטבתה ארץ נחלי מים. אמרו ישראל לפני גולני, עד שלא תכבשו את אום רשרש המתינו קימעה במקום שעמדתן שנא' ויחנו ביטבתה, יושבין אתם עד שיעלו פלמ"ח בהרים ונמצאתם הן ואתם מכבשים את אילת כאחת.
ג.
אותה שעה כבר עלו פלמ"חניקין בהרים, אמרו, נרד לאום רשרש היא אילת. דברו בתוך אלחוט שלהן, אמרו גולני גולני, עד מתי אתן בטלים במקום מים הטובים עד שאנחנו יורדים אצל אילת, הנראה שתעמדו עמנו באום רשרש אצל ים אילות. אמרו ראשונה ולא שמעו דבריהן. שניה ולא שמעו דבריהן. שלישית ולא שמעו דבריהן. כיון שהחלה חמה שוקעת לא המתינו, ירדו אצל אילת וכבשוה בפני עצמן.
ד.
מתוך שכבשוה פלמ"ח בקשו לקבוע בה דגל, אלא שלא היה ביד פלמ"ח דגל, לפי שהיה ביד גולני להביא דגל עמהן וכבר נשתהו. אותה שעה נעשה להם נס מן הדיו וקבעוהו שם.
לא יצתה אשמורה הראשונה עד שהיו גולני באים לקראתן בחיל גדול. אמרו, אף אנחנו היינו באותו הנס, שאלמלא שנשתהינו כבר היינו מכבשין תחילה. הורידוהו לנס שֶׁלַּדְּיוֹ וקבעו דגל תפור תחתיו, ודגל של דיו אבד מן העולם. מיכן אמרו, אפילו בעל הנס אינו מכיר בנסו.